Het verschil tussen ondernemers die de BN’er zijn in hun markt & hun concurrenten die deze plek in willen nemen is…
… niet wat je denkt.
Het gaat niet om meer geld uitgeven aan ads.
Je hoeft ook geen dure business coach in te huren die je dingen vertelt die je eigenlijk al wist. En die je dan ook nog als een hobby-ondernemer laat voelen als het allemaal niet gaat zoals zij beloven.
En het gaat ook niet om het toepassen van onethische sales trucs, loze beloftes of fake reviews & andere nare manieren om aan klanten te komen.
Dit is hun geheim:
De meest succesvolle coaches & dienstverleners die de meeste leads krijgen… de meeste sales calls voeren… de leukste klanten hebben…
Je kent ze wel: van die coaches en dienstverleners die financieel stabiel zijn, die ondernemen op hun eigen manier en die ook nog eens vrijheid hebben.
Die doen het volgende.
Ze plaatsen authentieke content.
Valt tegen, he?
Je verwachtte misschien een interessant antwoord over complexe funnels, de nieuwste advertentiehacks en de een of andere buitenaardse strategie.
Maar opschalen met je B2B business vraagt om een andere aanpak..
Omdat vanaf 2024 betalen je klanten met 3 middelen
Dat zit zo:
1. Aandacht
2. Vertrouwen
3. Euro’s
In die volgorde.
Als je er bij stilstaat, zie je meteen in dat dit waar is.
Je moet eerst de aandacht pakken & vasthouden van je lead, door op te vallen tussen je concurrentie…
Je moet het vertrouwen winnen door authentiek zijn, oprecht zijn en je persoonlijkheid te laten zien…
En dan pas krijg je de kans om business met je klanten te doen.
Niet eerder.
De manier om je klant jouw te betalen met hun aandacht, vertrouwen en euro’s is door te zijn wie je bent in je content.
Wat als jouw boodschap op grote schaal bekend wordt onder je doelgroep?
Je trekt een publiek aan die allemaal een ideale klant kan zijn.
Door jezelf te laten zien in je organische marketing, stoot je mensen af die toch nooit klant worden…
En trek je juist mensen aan die dezelfde kijk hebben als jij, waardoor jullie samenwerking geweldig verloopt:
Ze behalen de resultaten die je belooft, omdat ze ook echt implementeren wat je ze leert…
Ze laten geweldige (video)testimonials achter, omdat ze andere leads uit zichzelf willen overtuigen dat jij je werk perfect doet…
Ze zijn simpelweg de beste soort klanten die je als ondernemer kunt hebben.
De grootste ondernemers ter wereld doen dit al
Veel ondernemers hebben het vooral over advertenties.
Maar…
Wat doet een Elon Musk? Hij plaatst content waarin hij volledig zichzelf is.
Niet gek dat hij, als persoon, vele malen populairder is dan zijn bedrijven zelf.
Wat doet een Alex Hormozi? Hij gebruikt vooral organische contentmarketing om een trouw publiek van klanten op te bouwen.
En die mensen kopen alles wat hij verkoopt. Sterker nog: hij verbrak het wereldrecord voor de meeste mensen in een online event met zijn $100 Leads-webinar.
En kijk eens naar de meest succesvolle namen in jouw markt: waarom groeien die zo hard?
Het antwoord is bijna altijd: organische contentmarketing.
Ik leg het je uit
Laten we eens terugkijken naar je favoriete klant.
Dat is bijna altijd iemand die past bij jou als ondernemer.
Jullie hadden bijna vrienden kunnen zijn.
Dat komt omdat jullie delen dezelfde waarden, kijk op dingen en raakvlakken delen.
Er is iets wat jullie aan elkaar verbindt, iets wat jullie bij elkaar bracht.
Dat is niet alleen het feit dat jij een oplossing hebt voor zijn brandende probleem…
Jullie hebben een bepaalde klik, omdat het voor jouw leads al voelt alsof ze je kennen.
Die connectie is letterlijk goud waard.
Je eigen publiek gevuld met dit type klanten, is het meest waardevolle wat je kunt hebben als coach.
Omdat zij dus perfect bij je passen, je volledig vertrouwen en makkelijker bij je kopen dan nieuwe klanten.
Begrijp me niet verkeerd...
Jezelf zijn in je organische marketing betekent niet dat je continu super persoonlijke verhalen moet delen, jezelf anders voor moet doen of het mooier moet laten lijken dan het is.
Als je consistent bent, en vooral jezelf bent… dan heb je het meeste werk al gedaan.
Om de een of andere reden doet bijna geen B2B coach of dienstverlener dit op de juiste manier.
Ze houden zichzelf juist kleiner dan ze zijn, of gaan opeens totaal anders doen in hun content.
Degene die het wel zichzelf zijn?
Die veroveren hun markt.
Jij kunt ook de BN’er in jouw markt worden, als…
Je simpelweg start met content plaatsen.
Niet op platformen als Youtube, Facebook of Instagram.
Want op deze platformen is het bereik van je organische marketing schandalig verkleind.
(Ze willen natuurlijk dat je daar geld uitgeeft om te adverteren. Dus, maken ze organische marketing minder winstgevend).
Dat is hun business model. Niet heel eerlijk – maar wel logisch.
Gelukkig is er een platform waar organische marketing heel goed werkt:
LinkedIn.
En dit is waarom.
LinkedIn is eigenlijk een B2B-platform…
Hier zit jouw doelgroep dus al op.
En het mooiste komt nu:
LinkedIn heeft NU nog een mega ouderwets imago. En dat is jouw unieke kans
Volgens onderzoek van LinkedIn zelf creëert slechts 1% van de mensen content, waarbij deze groep mensen in totaal 9.000.000.000 impressies per week krijgen.
Dat betekent dat die andere 99% de content consumeert.
Bizar.
En vergis je niet: van die 1% aan content is het grootste deel stoffig droog, moeilijk saai of zo onpersoonlijk als de zelfscan bij je lokale supermarkt.
Dit is precies hetzelfde scenario als in het begin met Instagram en TikTok.
Iedereen was sceptisch – behalve degene die er de kracht van inzagen.
Zag je meer potentie in Instagram dan alleen het plaatsen van je salade? Dan had je nu een grote audience.
Zag je meer potentie in TikTok dan wat dansfilmpjes? Dan had je nu een grote audience.
LinkedIn is hetzelfde.
Daardoor liggen er voor jou NU ongelofelijke kansen op LinkedIn
Omdat LinkedIn met de dag populairder wordt – terwijl het niet verzadigd is met al je concurrenten en hun content.
Nóg niet…
Trouwens: succes met je LinkedIn-content heeft ook invloed op al je andere content.
Want meer bereik op LinkedIn betekent ook meer downloads van je podcasts, inschrijvingen voor je nieuwsbrief en members in je community.
Door jouw positie op LinkedIn te claimen verover je leads, terwijl je concurrenten je na proberen te doen.
Zonder succes: want er is slechts een iemand zoals jij.
Nu weten we dat all-in op LinkedIn gaan niet makkelijk is.
Wat moet je doen? Hoe krijg je zo veel mogelijk resultaat in zo weinig mogelijk tijd? Kun je al je oude content hergebruiken?
Gelukkig hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden door:
- zelf innoverende content te bedenken
- weken lang te testen wat wel en niet werkt
- een strategie te ontwerpen waardoor je gekwalificeerde sales calls genereert
Wij hebben dit alles voor je gedaan.
Ons bewijs spreekt voor zich:
Ik heb getwijfeld omdat Michel en ik in principe grotendeels hetzelfde doen.
Achteraf ben ik heel blij dat ik op deze manier heb samen kunnen werken met Michel. Het heeft me veel nieuwe inzichten gegeven, de calls (ook die met Linda), waren super waardevol en ook gewoon oprecht leuk.
Al met al zeker mijn investering waard geweest, niet alleen financieel.
Robin Peek
LinkedIn Consultant
Persoonlijk contact, naslag werk en kennis van zaken. Ik heb een tijd lang met Michel samengewerkt én met succes. Een aanrader voor iedereen die meer groei binnen zijn bedrijf wil in alle aspecten.
Cas Daamen
Finance Coach
Ik zit nu in mijn tweede half jaar coaching door Michel en zijn team. Ik ben super tevreden.
1. Ik heb stappen gemaakt door de mooie leeromgeving in Skool. Waardoor je in eigen tempo je kunt ontwikkelen.
2. De op 1 op 1 met Michel zijn zeer waardevol. Adequaat worden uitdagingen gemaakt en opgezocht en ook volbracht en opgelost.
3. Zijn mede-coaches zijn altijd zeer behulpzaam en vakbekwaam.
4. De belangrijkste les krijg ik altijd op het moment dat ik mijn eigen prijsstelling van mijn eigen mentortrajecten moet onderzoeken. Door op verschillende manieren er tegen aan te kijken, kom ik onder Michels begeleiding tot een mooie prijsstelling. Daar ben ik dankbaar voor.
5. Al met al, Mousa Consulting een mooie club.
Ron Steenkist
Tandartsmentor
Alles om te groeien wordt je aangereikt!
Het is natuurlijk ook aan jezelf. Je waarde, je product en je programma. Mega hulp krijg je daarvoor maar zelf ben je natuurlijk net zo belangrijk in het succes.
Ook hangt het natuurlijk sterk af van wat je aanbiedt en dat was een heel proces voor mij en is het nog steeds. Ook was er altijd weer de hulp.
Zonder Michel, Tom, Linda en Daniël had ik nooit zover gekomen met LinkedIn en mijn bedrijf Inner Journey Guide. The story continues met dit geweldige team! Toegewijd en kwaliteit!
Stephen van Gelder
Mental Coach
Zonder overdrijven: beste coaching die ik ooit heb gevolgd.
Ik heb flink wat coaches gehad. Als agency eigenaar binnen de internationale e-commerce markt knok ik met grote concurrenten met meer budgetten en meer mankracht. Het "aantrekken" van nieuwe leads is voor mij altijd een struggle geweest.
Ik hoorde van Michel, een begin-twintiger die zelf een hypersuccesvolle business had neergezet. Zijn beste acquisitiekanaal: LinkedIn. Los van de LinkedIn kennis wist ik zeker dat ik veel van Michel kon leren.
En dat bleek. De lessen tijdens dit traject blijven mij nog steeds bij. Ik ging van 1.000 naar (inmiddels) bijna 10.000 volgers op LinkedIn en tijdens het traject haalde ik 6 klanten binnen. ROI dubbel en dwars verdiend dus.
Als je het vermoeden hebt dat jouw doelgroep zich op LinkedIn bevindt, dan is Michel jouw gouden ticket. En als jouw doelgroep zich niet daar bevindt, maar je wilt je business alsnog groeien, verwacht ik alsnog dat Michel je verder kan helpen.
Als het kon had ik nóg meer sterren gegeven, en een nog langer stuk tekst geschreven, maar volgens mij is het duidelijk: ik raad Michel (en zijn team) aan als het neerkomt op een business groeien.
Floris van Vleuten
Google Ads Agency eigenaar
Het is bizar wat Michel en zijn team hebben neergezet. Alleen al aan naslagwerk in de online leeromgeving. ZO veel aan gehad (en nog steeds).
Kristel Jansen
Copywriting Coach
Ontdek Consulting Leaders:
Ons traject voor B2B coaches & consultants waarin we garanderen dat je binnen 180 dagen je investering 2x terugverdient.
En anders blijven we samenwerken – op onze kosten.
Wij helpen je bij alle onderdelen om van jouw LinkedIn een leadmachine maken die je agenda vult met sales calls, waar je alleen nog maar leads krijgt te spreken die bij je passen.
Geen leads meer die je tijd verdoen…
Geen leads meer die je ghosten nadat je je offerte stuurt…
Geen leads meer die jouw kennis niet gebruiken & daarna klagen dat je niet doet wat je belooft…
Als dat goed klinkt, plan dan gerust je gratis strategiegesprek met ons in.
We kijken of er een fit is en wat de eventuele vervolgstappen zijn.
Plan je call hieronder in.
Duizenden uren, honderden tests en tientallen succesvolle trajecten verder weten we precies wat wel en niet werkt…
Zie Consulting Leaders als een shortcut naar het opschalen van je coaching business.
We leren je wat te doen, hoe je dat doet en waarom je dat doet.
En het belangrijkste…
We helpen je het te implementeren, zodat je resultaten boekt.
Want dat is vaak het ding: de uitvoering.
In Consulting Leaders pakken we dit samen op, zodat je altijd geholpen wordt en je vragen kunt stellen.
Voor deze ondernemers heeft de strategie gewerkt:
Zet je schrap: dit is wat je krijgt
zodra je met Consulting Leaders meedoet
Onze Begeleiding voor 180 dagen: Hands on Begeleiding voor accountability, brainstormen, optimalisatie, stabiele groei (en uiteraard ook gezelligheid 😉)
Kick Off Call met Head Coach: Een Kick Off Call van 60 minuten (1-op-1) om samen jouw strategie te bepalen
Gameplan Call met Head Coach: Een Game Plan Call na 2 maanden van 60 minuten (1-op-1) om samen jouw strategie voor de laatste maanden te bepalen
Content Calls met Copywriting Coach: Je krijgt twee 1-op-1 gameplan calls van 60 minuten waarin je samen jouw content planning maakt met onze Copywriter.
Hot Seat Calls met Michel: Je krijgt toegang tot twee gezamenlijke mastermind calls met Michel per week om je niche, aanbod, strategie te optimaliseren.
Sales Coaching: Je krijgt toegang tot wekelijkse groepssessies samen met Bram van Roosmalen - hij staat vanaf dag 1 naast het bedrijf en heeft meer dan 20 jaar aan sales ervaring.
Coaching Calls met de Head Coach: Je krijgt toegang tot twee gezamenlijke mastermind calls met de head coach, voor alle vragen over je strategie en alle obstakels die op je pad komen.
Content Coaching Calls: Je krijgt toegang tot vijf gezamenlijke content en copywriting calls met onze ervaren copywriting coach, voor alle vragen over je content, copywriting en content strategie.
Community: Toegang tot de LinkedIn Leaders community van coaches & consultants die op hetzelfde pad zijn als jij.
Engagement Groepen: Toegang tot onze LinkedIn Engagement groepen waarin jij je posts kan plaatsen voor meer bereik en engagement.
Video Materialen: Toegang tot de ledenomgeving van LinkedIn Leaders met ondersteunde video materialen voor jou & je hele team